måndag 22 september 2014

Vår på serieskolan

Nu är det höst och jag har precis börjat mitt andra år på Serieskolan i Malmö. Eftersom jag inte har lagt upp något på bloggen sen i våras har jag samlat på mig en massa kul saker att visa!

April 

Jag började rita på en längre serie som utspelar sig en sommar när jag jobbade med att vaka.

Jag och My var i Lund och sålde fanzines.
Jag och Steve satte upp serier på ett affischplank.
Jag gjorde egna etiketter till öl och snus.

Jag blev klar med en serie och gjorde klistermärken av några sidor.







Maj

Jag och Hanna Lundin Tistelö gjorde första numret av fanzinet Läget. 
Läget kommer att vara ett återkommande fanzine med dagboksserier från medlemmarna i Ritualen.

Jag och Hanna Sjöblom gjorde ett gemensamt fanzine med serier om skejt. 

Jag gjorde ett eget fanzine med serier som jag gjort under året tryckta i färg. 

Så här fina blev de <3
Under hela våren så jobbade jag och min klass med att göra klart vår årsbok. Varje år ger serieskolans elever ut en bok med sina bästa serier från året som gått. Jag fick äran att göra omslaget till vår bok och är så stolt att jag skulle kunna spricka.


Året avslutades med en slututställning. Vi gjorde en annons på väggen vid folketspark och målade vimplar på marken hela vägen till skolan så att folk skulle hitta.
Bilden som jag ritat till årsboken trycktes upp på en hel vägg inför vernissagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar